Vuxenscouting? Vad är det?

Jo, det är ett nytt koncept som vi startade i kåren under hösten 2017, och som går ut på att vi vuxna vill utöva scouting, utan att samtidigt vara ledare för barnen.

Vi vill få en chans att umgås, lära oss nya saker av varandra och ha roligt. Vi riktar oss till både kårens aktiva ledare som har nytta av kunskaperna inom det egna avdelningsarbetet, men också till alla föräldrar och övriga vuxna som vill komma med i gemenskapen, lära sig mer om scouting, umgås och själva få prova på vad deras barn gör på sina möten.

Helt enkelt scouting för oss som blivit för gamla för de vanliga avdelningarna som barnen hör till.

Vi hoppas att just du vill vara med, för vi har det väldigt roligt tillsammans!

Möten

Vi har möten varannan vecka, på torsdagar på udda veckor. Oftast håller vi till på Scoutgården, men då och då är vi på andra ställen som t.ex. Sundtorp.

Är du intresserad av att gå med i avdelningen? Anmäl intresse genom att fylla i formuläret här!

Vuxenscouter 26 år och uppåt

Ansvarig på avdelningen Vuxenscouter